Veelgestelde vragen

1. Vragen over de bestelling:

Hoe plaats ik een bestelling bij Motors Miniatures ?

Bevestig je winkelmandje en volg de instructies. Tot slot kunt u uw betaalmethode kiezen.

Als u ervoor kiest om uw bestelling door Mondial Relay te laten bezorgen, kunt u na het betalen van uw bestelling het relaispunt kiezen. Als u problemen hebt met deze keuze, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Tot slot ontvangt u een bevestigingsmail zodra uw bestelling is geplaatst.

Is er een 'collect & go'-systeem ?

Ja, je kunt online bestellen en op afspraak afhalen bij Chemin des pèlerins 1C 5504 Foy-notre-dame.

Heb ik een klantenaccount nodig om online te bestellen ?

Nee, je hebt geen account nodig om aankopen te doen in onze winkel.

Wat moet ik doen als de online betaling voor mijn bestelling is mislukt of geweigerd ?

Controleer allereerst of je bankgegevens kloppen, dat je browser up-to-date is en dat je van je bank de toestemming van je bank hebt om online betalingen te doen.

Als het je ondanks alles toch niet lukt om de betaling uit te voeren, kun je contact met ons opnemen via
e-mail, contactformulier, chat of messenger. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Hoe lang moet ik wachten op de bevestiging van mijn bestelling ?

Maximaal 24 uur, vergeet niet je spambox te controleren.

Kan ik een bestelling die al betaald is nog wijzigen ?

Zodra de betaling is verricht, kan je bestelling niet meer worden gewijzigd.

Neem in het geval van een fout contact met ons op via e-mail, contactformulier, chat of messenger.


We geven de voorkeur aan deze manieren van contact omwille van het verwerkingsgemak.

Kunnen uitverkochte artikelen bij Motors Miniatures worden besteld ?

Artikelen die niet op voorraad zijn, kunnen niet worden besteld. U kunt echter wel specifieke modellen die u zoekt en die niet op de site staan,
aanvragen door contact met ons op te nemen.

Met welke betaalmethoden kan ik mijn bestelling betalen ?

Paypal, Google pay, Amazon pay, bancontact, ideal, Amex, Union pay, shop, creditcard en bankoverschrijving.


Betalingen worden gedaan via een beveiligd platform,
behalve voor bankoverschrijvingen, waarvoor je via je bank moet gaan.

2. Veiligheidskwesties:

Hoe wordt de veiligheid van online betalingen bij Motors Miniatures gegarandeerd ?

Onze webwinkel heeft een SSL-certificaat. SSL staat voor Secure Socket Layer, een protocol dat alle gegevens die u online invoert versleutelt. Het is onleesbaar voor derden en kan niet onderschept worden. Je herkent dit certificaat aan HTTPS voor motorsminiatures.be en het gesloten hangslot in de adresbalk.

Worden mijn gegevens veilig bewaard ?

Motors Miniatures verbindt zich ertoe geen informatie openbaar te maken verstrekt door klanten op de website. Deze informatie is vertrouwelijk en alleen gebruikt om de bestelling te verwerken en bij het verzenden van e-mails of nieuwsbrieven.


Cookies verzamelen informatie over kliks op advertenties die gebruikers naar onze site hebben geleid.

U kunt ons privacybeleid raadplegen voor meer informatie.

3. Vragen over levering en retourneren:

Hoe kan ik mijn pakket volgen ?

We hebben een pakket tracker voorzien. Voer gewoon je trackingnummer in.

Pakket tracker

Wanneer ontvang ik mijn bestelling ?

Levertijden worden gespecificeerd in het leveringsbeleid, dat u kunt raadplegen kunt raadplegen op de productpagina's, of wanneer u de bestelling afrondt.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben wanneer mijn pakket wordt bezorgd ?

Je kunt een veilige plek aangeven om je pakket af te geven of een alternatief depot, of het laten afleveren bij een relay point.

Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren van een artikel ?

Je kunt een artikel in de oorspronkelijke staat retourneren als:

  • Je artikel minder dan 14 dagen geleden is geleverd
  • Je een verkeerd of ongeschikt artikel hebt ontvangen

Kan ik een artikel retourneren dat ik in de aanbieding of uitverkoop bij Motors Miniatures heb gekocht ?

Voor artikelen die gekocht zijn in promotie of uitverkoop gelden de retourvoorwaarden niet, behalve in het geval van een fout van Motors Miniatures.

Hoe werkt een pakketretour ?

Vul gewoon het herroepingsformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Je kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen.

Zie ons retourbeleid voor meer informatie.

4. Vragen met betrekking tot vergoeding:

Wanneer wordt mijn geretourneerde artikel terugbetaald ?

Zodra we het artikel ontvangen, controleren we de staat ervan en storten we het geld terug rechtstreeks naar de kaart of rekening waarmee de
betaling is gedaan.

Afhankelijk van de betaalmethode zal de terugbetaling binnen 14 werkdagen plaatsvinden.

Wat moet ik doen als ik nog steeds geen restitutie heb ontvangen ?

Je kunt contact met ons opnemen via e-mail, contactformulier, messenger of chat. We raden je aan 14 werkdagen te wachten voordat je contact met ons opneemt.